Montako Mainsota AdWords Mainosryhmään Pitää Luoda?

Montako Mainosta AdWords Mainosryhmään Pitää Luoda?

Silmien pyöräytyksiä, turhautuneita ilmeitä ja suurisilmäisen emojin näköisiä katseita (😳). Niitä yleensä saan vastaukseksi, kun kerron, että Google Adwords mainosryhmällä pitäisi olla aina vähintään neljä mainosta.

Tätä lukiessasi luultavasti ajattelet jotakin tyyliin ”Ei hitto, oletko tosissasi? Pitääkö oikeasti rustata neljä mainosta?!”. Haluaisin kuinkin haastaa sinua ajattelemaan sen sijaan: ”Voi jumprahuti! Tämähän on tsäänssi, voin luoda mainoksestani neljä versiota, joista järjestelmä automaattisesti katsoo parhaiten toimivan. Siistiä!”.

Lue Lisää

Google AdWords on nyt Google Ads

Google Adwords on nyt Google Ads

Google järjesti jälleen vuosittaisen konferenssinsa 200:lle suurimmalle Google mainoksia tekevälle mainostoimistolle. Konferenssin jälkeen on eripuolilta tihkunut tietoa Googlen suurimmista julkaisuista mainosalustaansa liittyen.

Tämän vuoden tapahtuman kantavana teemana on tuntunut olevan luotettavuus ja mainostamisen helppous. Tähän liittyen, Google on mm. helpottanut käyttäjien mahdollisuutta kieltää uudelleen mainonta kirjautumalla omiin asetuksiinsa Googlen sivuilla.

Tämä ei ole mikään uusi palvelu, vaan sen käyttöä on hieman helpotettu. Lisäksi tämä on varmasti strategisesti mietitty asia, kun mietitään miten esimerkiksi Facebook on viimeisen vuoden aikana näkynyt mediassa erinäisten skandaalien varjossa.

Lue Lisää

Mikä on Google AdWords Ad Rank? Eli Miten Google Päättää Mikä Mainos Näkyy

Mikä on Google AdWords Ad Rank? – Eli Miten Google Päättää Mikä Mainos Näkyy

Googlen Ad Rank on Googlen tapa päättää mikä/mitkä mainoksista näkyvät Googlen haussa. Vaikka Googlen näyttämät mainokset päättämä algoritmi onkin nimetty Ad Auctioniksi (~mainoshuutokauppa), se ei tarkoita sitä, että eniten tarjoava mainostaja saisi aina mainoksensa näkyville.

Tämä on erittäin hyvä uutinen etenkin pienemmille toimijoille, joiden budjetti on usein suurempia kilpailijoita rajoitetumpi.

Lue Lisää

Verkkokaupan Kolme Tärkeintä Lukua

Verkkokaupan Kolme Tärkeintä Lukua

Verkkokauppa, kuten kaikki muukin bisnes on ”helppoa matikkaa”. Verkkokaupassa tämä on kuitenkin vielä hieman helpompaa, sillä jos asia oikein karsitaan, on verkkokauppiaalla kolme lukua, joita hänen tulee seurata. Näitä samoja lukuja nostamalla puolestaan saadaan verkkokaupan myyntiä lisättyä. Hauskinta tässä on se, että minkä tahansa näistä kolmesta luvusta tuplaat, laskukaavan lopputulos tuplaantuu! (tämä tosin on harvoin kovin helppoa).

Lue Lisää