Verkkokaupan Markkinointi

Verkkokaupan markkinointi ei ole erillinen projekti, sillä verkkokauppa on suurimmaksi osaksi markkinointia ja markkinoinnin hienosäätöä.

Verkkokaupan markkinointia helpottaa sen mitattavuus, sillä siihen käytetään usein digitalisen markkinoinnin keinoja, kuten Google Ads mainoksia, Facebook mainoksia, bannereita, blogeja yms. Kaikista näistä saadaan verkkokaupan analytiikasta dataa siitä, mikä markkinointikeino on tominut ja mikä ei. Lisäksi vieläpä nähdään se, mistä on tullut suoraa kauppaa ja mistä esimerkiksi epäsuoraa niin, että asiakas on esimerkiksi ensin tullut maksetun mainoksen kautta katsomaan kauppaa ja myöhemmin naputellut suoraan verkko-osoitteen selaimeen ja tullut ostamaan.

Nykyään on tärkeää ymmärtää markkinointi osana suurempaa asiakaskokemusta, eli sitä miltä ihmisestä tuntuu olla tekemisissä yrityksesi kanssa. Hyvä asiakaskokemus luo erittäin tyytyväisiä asiakkaita, jotka puolestaan toimivat yrityksesi sanansaattajina, kunhan heille annetaan siihen tarvittavat työkalut esimerkiksi blogitekstien ja Facebook päivitysten kautta.

Kannattaa käydä lukemassa suosittu blogimme ”Verkkokaupan Markkinoinnin Vaiheet”, niin tiedät missä järjestyksessä sinun kannattaa tehdä asioita verkkokauppasi myynnin kasvattamiseksi.

Google Ads Mainonta

Google Ads mainokset ovat maksettuja Google hauissa näkyviä mainoksia. Ne voidaan kohdentaa juuri halutuille hakusanoille ja alueille. Näin saadaan näkyvyyttä juuri silloin, kun potentiaalinen asiakas on hakemassa tiettyä tuotetta tai palvelua.

Mainokset voidaan kohdistaa myös tietyille alueille, kuten esimerkiksi kaupunkeihin. Tämä mahdolllistaa paikallisten palveluiden, kuten putkimiehen mainostamisen. Lisäksi esimerkiksi lounasravintolat voivat mainostaa tietyllä alueella vain arkisin tiettyyn kellonaikaan.

 

Startti
200€ / kk
  • Ei aloituskustannusta

  • Ei vuosisopimusta

  • Mainosbudjetti max 800€/kk

Paikallinen Palvelu
400€ / kk
  • Ei aloituskustannuksia

  • Ei vuosisopimusta

  • Mainosbudjetti max 1600€/kk

Verkkokauppa
600€ / kk
  • Ei aloituskustannuksia

  • Ei vuosisopimusta

  • Mainosbudjetti > 2000€/kk

Kaikki hinnat ALV 0%.

 

Google Ads mainonta koostuu kahdesta vaiheesta: Aloituksesta ja Ylläpidosta. Ylläpitovaihe kestää niin pitkään, kun Google Ads mainoksia halutaan käyttää markkinoinnissa.

Google Ads Aloitus

  • Google Ads & Google Analytics -tilien luonti sekä linkitys - Tulosten jatkuva mittaaminen takaa onnistumisen
  • Verkkosivuston tarkistus - Jos sivustosi ei ole kunnossa, sinun ei kannata maksaa kävijöistä
  • Hakusana tutkimus - Millä asiakkaasi hakevat palveluitasi/tuotteitasi
  • Mainosten Copywriting - Asiantuntijan kirjoittamat mainokset
  • Sivustolinkki & Huomioteksti laajennukset - Lisää klikkejä mainoksillesi

Google Ads Ylläpito

  • Mainosten Optimointi - Poistamme toimimattomat ja luomme uusia
  • Hakusana Optimointi - Poistamme hakusanat, jotka eivät tuo kauppaa
  • Negatiiviset Hakusanat - Et maksa turhista hauista
  • Budjetin Optimointi - Eniten näkyvyyttä yrityksellesi
  • Kuukausittainen Raportointi - Tiedät missä mennään

 

Luomme Google Ads mainoskampanjat suoraan asiakkaan omalle tilille. Näin kaikki tekemämme työ jää sinulle, vaikka tiemme joskus jostain syystä eroaisivatkin. Asiakas maksaa kampanjan kuukausibudjetin suoraan Googlelle, me laskutamme vain ylläpidosta.

Kaikki sopimuksemme alkavat 3kk määräaikaisuudella, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana 1kk irtisanomisajalla

Emme myöskään rajoita mainosryhmien tai kampanjoiden määrää, emmekä kohde maita. Olemme tehneet Google Ads kampanjoita mm. Suomeen, Ruotsiin, Norjaan, Islantiin, Tanskaan ja Saksaan.

Kaikki palvelupaketit sisältävät Google Ads Aloitus sekä Google Ads Ylläpito -palvelut.

 

Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi tarkoittaa sitä, että saadaan sivusto näkymään mahdollisimman hyvin Googlen maksuttomissa hauissa. Sivuston teknisellä toteutuksella sekä latausnopeudella on oma merkityksensä, mutta kaikkein suurin merkitys on sivustolla olevalla sisällöllä, eli tekstillä.

Sisältö
290€ / kk
  • Sivuston tekninen tarkastus

  • Hakusanatutkimus

  • Tekstien hakukoneoptimointi

Suosituin

Sisältö+
490€ / kk
  • Sivuston tekninen tarkistus

  • Hakusanatutkimus

  • Uusien artikkelien luonti sivustolle

Kaikki hinnat ALV 0%.

 

Hakukoneoptimointi eroaa maksetuista Google Ads mainoksista kahdella tavalla. Maksetut mainokset tuovat kävijöitä verkkosivuillesi/verkkokauppaasi heti, kun mainokset kytketään päälle. Hakukoneoptimointi alkaa yleensä tuoda kävijöitä vasta 3-6kk jälkeen.

Maksetussa mainonnassa jokainen klikki maksaa. Hakukoneoptimoitu, Googlen ilmaisesessa haussa näkyvä linkki puolestaan on ilmainen.

Sisältö ja Sisältö+ -pakettien suurin ero on siinä, että Sisältö+ -paketissa me kirjoitamme uusia artikkeleita sivustollesi, yhdessä sovittujen aiheiden pohjalta. Sisältö -paketissa puolestaan tekstit tulevat asiakkaalta ja me käymme ne lävitse ja hakukoneoptimoimme ne. Artikkelien pituus on 300 sanaa ja niitä julkaistaan 1kpl/kk.

Jokainen projekti aloitetaan 3kpl ns. cornerstone artikkelin julkaisulla. Cornerstone artikkelit ovat pituudeltaan 900 sanaa.

Mikäli yrityksen nykyisille verkkosivuille ei voi, tai ei haluta lisätä artikkeleita, voidaan yritykselle luoda ns. satelliittisivu, jonne tekstit lisätään. Satelliitti sivun luomme WordPress julkaisujärjestelmää käyttäen ja luonnista veloitamme 1000€+ALV.

Hakukoneoptimointi palvelumme alkaa 3kk määräaikaisuudella, jonka jälkeen palvelu on toistaiseksi voimassa oleva 1kk irtisanomisajalla.

Jos haluat oppia tekemään hakukoneoptimoinnin itse, suosittelemme omaa Hakukoneoptimointi -kurssiamme.

Ulkoistettu Verkkokauppa Päällikkö

2000€ / kk
  • Kokenut verkkokauppias yritykseesi päiväksi viikossa

  • Yksityisoikeus palveluihimme yrityksesi toimialalla*

  • Toistaiseksi voimassa oleva sopimus, ei palkkausriskiä eikä sivukuluja

Kaikki hinnat ALV 0%. *Poislukien vanhat Google Ads / Hakukoneoptimointi asiakkaat. Uusia asiakkaita emme kuitenkaan näihinkään palveluihimme ota vastaan Verkkokauppa Päällikkö -palvelun tilanneen yrityksen kilpailijoilta.

 

Kuten muutkin palvelumme, myös Ulkoistettu Verkkokauppa Päällikkö on aluksi 3kk ajan määräaikainen ja sen jälkeen toistaiseksi voimassa oleva 1kk irtisanomisajalla.

Tällä hetkellä ulkoistetun verkkokaupan päällikön kalenteri on täynnä. Voit kuitenkin ilmoittaa mielenkiintosi, niin pääset odotuslistalle.

Kiinnostuitko palveluistamme?

Scroll to Top