Miltä Mainostesi Vastaanottaminen Tuntuu?

Miltä Mainostesi Vastaanottaminen Tuntuu?

Täytin menneenä viikonloppuna 32v. Erinäisistä sosiaalisen median verkostoista tuli muistamisia, mutta myös pari firmaa juhlisti merkkipäivääni suoramarkkinoinnin keinoin.

Otetaan tässä nyt kaksi esimerkkiä. Ensimmäinen on eräältä tapahtumalippuja myyvältä palvelulta. Olemassa olostaan on toki mielestäni ok ilmoitella asiakkaan syntymäpäivän varjolla, mutta kyllä siihen olisi hyvä edes jokin alennus laittaa… Nyt viestin fiilis jäi kylmäksi tyrkyttämiseksi.

Ilmainen Jäätelö
Ilmainen Jäätelö

Toisena esimerkkinä otettakoon eräs pikaruokaketju ja ilmainen pehmyt. Tämän mukana ei tullut sen suurempia saatetekstejä, luuriin tuli ilmoitus syntymäpäivä kupongista ketjun sovelluksessa.

Ajattelin, että siellä olisi pari kappaletta tavallisia kuponkeja, pari euroa pois hampurilaisaterian hinnasta tms. Yllätyin kuitenkin erittäin positiivisesti, kun kupongeista löytyikin ilmainen jäätelö.

Tuotteen arvo taitaa olla noin 2€, mutta tunne siitä, että saa jotain ihan ilmaiseksi on kuitenkin aika kiva.

Fiiliksen lisäksi kupongin toiminta perustuu toki siihen, että se on (käsittääkseni):

A) Käytettävissä vain syntymäpäiväsi ajan
B) Harva hakee pelkän pehmyen

Tärkeää markkinoinnissa ja markkinointiviestinnässä on aina hypätä asiakkaan housuihin, ja miettiä miltä tämän viestin vastaanottaminen tuntuu.

Edelliset viestit olivat suhteellisen koruttomia. Hampurilaisketju sentään tarjosi minulle ilmaisen jäätelön. Sen varjolla se sai ~20€ edestä hampurilaisia myytyä, sekä minulle hyvän mielen, kun pienellä porukalla siellä kävimme.

PS. Jos toivotat LinkedIn:ssä kontaktillesi hyvää syntymäpäivää, käytä edes sen verran ajatusta siihen, että kirjoitat itse ”Hyvää syntymäpäivää” sen valmiin ”Happy Birthday” -napin sijaan. Se kun tuntuu kovin, kovin teennäiseltä vastaanottaa…

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Sähköposti

Leave a Comment

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Scroll to Top